5 punktów, które pozwolą Ci go przebić.

Opowiem Ci historię mojego klienta.

Piotr zgłosił się do mnie, gdy otworzył swój gabinet. Wcześniej pracował w dużej klinice, gdzie jego jedynym zadaniem było przyjmowanie pacjentów. Teraz, poza pacjentami doszły zadania związane z prowadzeniem gabinetu, utrzymaniem go i zatrudnianiem personelu. Dla kogoś, kto do tej pory zajmował się tylko leczeniem – koszmar, który wymagał dużo więcej pracy i środków do utrzymania całego biznesu. Co prawda Piotr był przyzwyczajony do tego, że pracuje całymi dniami, ale teraz do jego zadań doszło, całe mnóstwo działań operacyjnych i ten nieszczęsny marketing, o którym wszyscy mówią, wiedzą, że go potrzebują, ale nie zawsze wiedzą jak robić.

W przypadku Piotra zastosowaliśmy podstawowy i skuteczny model działania:

  1. Audyt i analiza tego co dzieje się teraz w jego klinice. Na czym zarabia najwięcej, gdzie są wąskie gardła i które obszary wymagają usprawnienia. – zastanów się, gdzie jesteś teraz, co zabiera Ci najwięcej czasu i energii, co jest największym kosztem. Przeanalizuj ścieżkę klienta, wszystko punkty styku z Twoją marką. Jak wygląda strona internetowa? Social media? Czy wizerunek jest spójny?
  2. Cele – zdefiniowaliśmy cele, na jakich mu zależy. W jego przypadku kluczowym było uniezależnienie biznesu oraz zwiększenie skali. Sprawdź czy to co robisz teraz przybliża Cię do celu, jaki chcesz osiągnąć? Czy jeśli będziesz robił to co robisz teraz przez najbliższy rok, dwa to co się zmieni?
  3. Strategia – ułożyliśmy strategię dla jego marki, co w przypadku gabinetów medycznych w tym medycyny estetycznej jest niełatwe, ponieważ wszyscy świadczą te same lub podobne usługi. Co możesz zrobić, by wyróżnić się na tle konkurencji? Co jest Twoim autentycznym wyróżnikiem oferty? Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie?
  4. Plan – stworzyliśmy plan, będący pomostem pomiędzy tym, gdzie Piotr jest teraz, a tym gdzie chce się znaleźć. Co musi się wydarzyć by z miejsca, w którym jesteś teraz dotrzeć do miejsca, w którym chcesz się znaleźć. Jakie kanały marketingowe potrzebujesz uruchomić.
  5. Wdrożenie – obszar po obszarze, wprowadziliśmy zmiany w funkcjonowaniu placówki, wprowadzając procesy pozyskiwania pacjentów, obsługi, sprzedaży. Jakich zasobów potrzebujesz by wdrożyć wszystko co zaplanowałeś? Jakim budżetem dysponujesz? W jaki sposób będziesz mierzyć efektywność działań?

Teraz Piotr ma kilka gabinetów, zatrudnia lekarzy i kosmetologów, którzy generują przychód dla kliniki, a on nadal pełni rolę frontmana, ale już nie jest jedyną osobą, do której zgłaszają się pacjenci.

Problem z jakim zmagał się Piotr, dotyczy nie tylko klinik i gabinetów. Jest to wyzwanie dla wielu firm, których założycielem jest ekspert w danej dziedzinie: prawnicy, architekci, agencje reklamowe. Znam to również z autopsji – prowadząc przez wiele lat firmę, zmagałam się z tym, że klienci chcieli współpracować głównie ze mną, a ja zatrudniałam przecież cały zespół i miałam mnóstwo zadań dodatkowych – jak zarządzanie, marketing własny firmy, rekreacja, sprzedaż…

Jeśli zauważasz podobne problemy u siebie – przejdź przez to 5 punktów i zobacz co możesz zoptymalizować i co musisz zrobić, by z miejsca, w którym jesteś teraz, znaleźć się w miejscu, w którym chcesz być.

Jeśli potrzebujesz wsparcia – napisz, pomogę Ci w rozwinięciu Twojej firmy i zoptymalizowaniu tak, by dzięki standardom, procesom i działaniom marketingowym zeskalować go i zarabiać więcej.